Fylkestingsvalg 2015 – listekandidat 4-10

Liv Ellen Vold

Liv Ellen Vold, 4.-kandidat:0

Liv Ellen Vold, 57 år, er utdannet cand.real. ved universitetet i Trondheim med hovedfag i biologi. Hun underviser i matematikk, kjemi og biologi ved Orkdal vgs og er gift, med tre voksne døtre og to barnebarn.

Hun brenner for å spre realfagskunnskap og dermed bidra til at flest mulig kan gjøre smarte valg for et bærekraftig samfunn.

Magne Njåstad

Magne Njåstad, 5.-kandidat:
Magne Njåstad, født 1962, er førsteamanuensis i historie ved NTNU. Han har samboer og to barn, og er bosatt i Trondheim. Han har vært med i MDG siden 1991, og har i siste fireårsperiode representert MDG i 17. mai-komiteen i Trondheim og i styret for Trondheimsregionens frilufstråd. Han er opptatt av samferdsel, jordvern og frilufstliv.

Mette Bjørnsdatter Hafskjold

Mette Bjørnsdatter Hafskjold, 6.-kandidat:

Mette Bjørnsdatter Hafskjold er oppvokst i Trondheim, utdannet lærer og bruker fritiden som leder i Spire Trondheim. Mette brenner for matrespekt langs hele fjøla; fra jordvern og økologisk landbruk, til reduksjon og håndtering av matavfall. I tillegg ønsker hun å jobbe for levende distrikt som blomstrer av bærekraftige fellesskapsløsninger.

Geir Arne Kjønstad

Geir Arne Kjønstad, 7. kandidat:

Geir Arne er 45 år og er opprinnelig fra Verdal, men har bodd i Trondheim siden 1989. Han er utdannet som sivilingeniør fra NTH innen fysikk og matematikk. I dag er han lektor 1 ved Charlottenlund vgs. Han er styremedlem i MDG Trondheim og spesielt opptatt av miljø-, klima- og forbrukspolitikk, samt å få til et økologisk bærekraftig jordbruk. I tillegg er han også opptatt av skole- og utdanningsspørsmål.

Kjersti Lindal

Kjersti Lindal, 8.-kandidat:

Sigurd Sætherø Steen

Sigurd Sætherø Steen, 9.-kandidat:

Mari Rui Nygard

Mari Rui Nygard, 10. kandidat:

Mari Rui Nygard (f. 1984) kommer opprinnelig fra Stange i Hedmark. Hun bor på et småbruk i Oppdal og jobber som ungdomsskolelærer. Ved siden av hennes generelle engasjement for å skape et mer medmenneskelig samfunn på naturens premisser er hun spesielt opptatt av skole- og kulturpolitikk.